söndag 11 november 2012

Pepsi eller Coke, StrongFirst eller RKC

Ryggen betydligt bättre idag, det lönar sig nog att inte sätta sig på röven utan röra på sig smärtan till trots.
Ofta i livet ställs man inför val, nästan jämt. En del enkla och en del svåra.
I och med att Pavel bestämde sig för att lämna samarbetet med John DuCane och Dragondoor uppstod ett val. Man väljer utifrån olika parametrar vilket leder till olika beslut för olika personer.
I detta fall har jag valt StrongFirst. Då jag inte försörjer mig på att träna andra kan jag välja helt baserat på känslor, så enkelt är det sällan i livet.
Största anledningen är att det är den vägen Tommy Blom (Sr. Instructor StrongFirst) valt att gå. Vi fick bra kontakta redan första gången vi träffades när vi tillsammans arrangerade en hardstyle kettlebellworkshop i Linköping 2008(?).
Alla tidigare RKC:are i Sverige väljer inte StrongFirst. Hoppas detta inte innebär att gemenskapen och utbyten mellan människor i de olika lägren försvinner.
Passar på att rikta ett stort grattis till Fredrik Högström som i egenskap av ny Sr. RKC kommer representera RKC på ett förstklassigt sätt. Fredrik är en atlet av rang (kolla in hans perfekt FSQ i Davids senaste film) och en kille som för sig med klass!!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Du säger att du "väljer", det låter lite drastiskt, betyder det att du inte vill var RKC:are längre? Det är ju inget som hindrar dig att ha bägge certifieringarna, vad jag vet i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej David!

      Så här i efterhand håller jag med om att det låter lite högtravande. Du har helt rätt och hur skulle två företag kunna säga att man inte får köpa den andres produkt?



      MVH
      Andreas

      Radera