tisdag 7 augusti 2012

Kost, not my cup of tea

Kost är något jag aldrig skriver om då min kunskap är minst sagt begränsad och jag inte vill utge mig för att kunna något.

Under min tävlingskarateperiod åt jag MYCKET mat (12 pass i veckan krävde det) men var egentligen aldrig så noga med vad jag åt, illa. Låg sista åren på ca 85 kg och skar bort kolhydraterna helt sista dagarna och svettades bort det sista för att väga in under 80 kg. När jag slutade tävla, skar ner på träningen och nog var lite smådeppig fortsatte jag äta mycket o dåligt och ökade självklart i vikt.



Sen i våras kör jag IF (16/8 - äter mellan 12.00 och 20.00) och det tycks funka fint. Har tappat 4 kg utan att vara hungrig en enda gång, märkligt kan ju tyckas. Jag vet hur skeptisk jag var första gången jag hörde om warrior diet plus att jag alltid verkligen älskat att äta frukost.

Kan det vara  något för dig att testa? Googla, finns mångder av info på nätet. En bra start är lean gains.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar