söndag 30 september 2012

På't igen...

Marklyft;
70 kg: 6
120 kg: 4
160 kg: 2
175 kg: 4, 4, 4, 4

Pressar;
MP 24 kg: 5/5, 5/5
MP 32 kg: 5/5
C&P 40 kg: 1/1 lätt, skönt.

Trots att jag inte lyckades uppnå mitt mål, 202,5 kg, efter RSR är jag glad att jag körde det. Det blev ganska många reps som gett bättre teknik och gjort mig starkare. Ett klart tecken på detta är att jag nu kan hänga betydligt bättre i en arm. Vänstern kunde jag inte alls innan men det går nu, har inte tagit tid eller så.

Varför misslyckades jag då med RSR-målet? Inte fan vet jag. Jag kan analysera och konstatera en massa olika saker. Tror inte något av detta var orsaken, min styrka ökade men inte så mycket som jag önskade.

Positivt idag var att jag ökade mitt 4RM och att det gick lätt att pressa 40 kg trots att det var ett tag sedan. Skit att jag fick en blåsa vid en valk.

3 kommentarer:

  1. Lite trist! Hur långt ifrån kändes det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska långt tycker jag, fick upp stången en bit på skenbenen tog det tvärstopp. Kör vidare på mark som stor del av träningen, ska upp till 200! Blir nog att fokusera på att höja 5RM och singlar på 190-195 tills de känns någorlunda bekväma innan jag testar 200 igen.

      Taggad inför din egen maxning? :-)

      Radera
    2. Aj fasen. Kände mig jäkligt taggad på 2x2-lyftet (180) men veckan efter då jag knappt fick upp 170 fick jag mig en törn. 190 känns väl inte så troligt men ja, vi får se... :)

      Radera