fredag 27 april 2012

Det där med händerna...

Det finns mycket skrivet om händerna och valkar i samband med träning. RKC-manualen innehåller ju till och med ett avsnitt kring det hela.

När jag började träna med kettlebells så var det många pass som fick strykas på grund av trasiga händer. En del berodde såklart på dålig teknik och svagt grepp men mycket på att jag inte skötte om händerna ordentligt. Jag filade, jag smörjde och till och med klippte bort valkarna men inget hjälpte. Allt föll på plats när Tommy sa åt mig att sluta smörja och börja hyvla. Detta var innan RKC 2010 och sen dess har jag vad jag kan minnas inte missat ett pass pga trasiga händer.

Detta funkar kanske inte för alla men för mig var det lösningen. Köp en hyvel och snatcha på :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar