måndag 23 juli 2012

Ambition: part animal, part machine

Första blocket i planen för resten av året baserar sig i stora drag på input från följande;






Grunden är ETK program minimum i form av 2Hswings och TGU mixat med rörlighet från FMS manualen och Hardstyle Abs. Varierty dagar blir pressar, dips och pullups.

Kommer köra detta under tre till fyra veckor för att sen gå över till Pre-RSR för marklyft.

http://www.dragondoor.com/articles/programming-for-the-deadlift/default.aspx

Dagens pass:
TGU 24 kg: 2 * 1/1
TGU 40 kg: 3 * 1/1, tog knappt 6 min utan att mer än skaka loss liten vid sidbytena.
2Hswings 40 kg: 5 * 20, 10
Hanging hollow position: 3 "vändor"


High bridge i TGU? Ja i uppvärmningen men inte sen.

2 kommentarer:

  1. Verkar som ett bra upplägg Andreas. Skall själv backa bandet till basics typ ETK minimum med svingar och TGU, skall bara få ordning på vänsteraxeln som inte verkar läka som den skall. Målet är att pressa 48an, marka 200 och skwatta 180-190. DL och SQ borde gå inom ett halvår om man får vara skadefri. Pressen tänker jag skynda långsamt med. Det är mina mediokra mål så länge ;). Lycka till Andreas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Holá Robban!

      Börjar axlarna strula tar det tid :-/
      Sista tiden, trots att min pressar är starkare än tidigare, så känner jag mig inte starka/stabil i axlarna, backar således bandet. Siktar på 48:an i press innan årskiftet men jag vill samtidigt inte stressa det utan att det ska kännas stabilt och bra.

      Kör starkt kamrat!

      Radera