måndag 24 februari 2014

Update

Skademässigt går det åt rätt håll. Foten sakta bättre, största begränsningen just nu är vilka skor jag kan ha på mig till vardags. Mina favoriter, Red wing Iron ranger, är bara tt glömma. Höften känns OK och känns bara av i tex plankan, försök till HLR eller liknande. Det går med andra ord att träna sig runt det hela.

Kör just nu liet happy training utan att följa någor direkt upplägg. Det blir lite blandat kettlebells, discoträning. Varje pass kör jag dock någon form av squats.

Ett upplägg jag gillar är att börja med några set goblet squats, kb front squats och sen gå på med knäböj med stång (high bar). Inga tunga saker och igår blev det följande;

Goblet squats 24 kg: 2 * 10
FSQ 2 * 24 kg: 2 * 10
Knäböj;
70 kg: 10
90 kg: 6
107,5 kg: 5 * 5


Biceps curls hantlar: 5 set olika varianter
Z-curl 40 kg: 5 * 10
Dips: 5 * 10

Mysigt pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar