fredag 3 januari 2014

Nytt år

Att vända blad i kalendern är psykologiskt bra. Lite extra denna gång eftersom hela hösten varit ett rejäl lågvattenmärke på träningsfronten. Det är ju inte bara så att jag inte skrivit det här (eller på Funbeat där jag har löpningen reggad) utan jag har inte tränat.

Det hela började med höften i september och sen foten i oktober. Nu börjar höften känns OK även om jag känner av den ibland men foten är långt ifrån OK. Tyvärr är det nog så att jag behöver uppsöka läkare.

Men, igår och idag har jag tvinga mig själv till styrkepass. Under passen har det känts kass men efter har det både idag och igår känts mentalt väldigt skönt. Sitter just nu och märker av första tecknen på den träningsvärk jag kommer ha i benen imorgon från dagens knäböj.

3 kommentarer:

  1. God fortsättning och hoppas våren blir bättre än hösten!

    SvaraRadera
  2. Ja, det får vi hoppas. Krya på dig. Vi vill läsa om lite tunga lyft under 2014 :)

    SvaraRadera